torsdag den 8. august 2013

Løb er nyttigt..

Der er flere grunde til at løbe og folk spørger da også ofte hvorfor jeg løber... er det for at komme i form, eller hvad er grunden?





En af grundene til at løbe er faktisk også for at transportere sig selv fra A til B og i nogle tilfælde C :-).


Jeg har som lærer lang ferie og her forleden havde jeg besluttet at bruge min sidste dag af ferien på at ligge derhjemme og slappe af... helt af, ingen løbeture, ingen oprydning (ikke fordi at jeg gør det synderlig meget :-/..) ikke noget som helst.
Bare ligge i sofaen og slappe af mens jeg lyttede til en af mine Kindle lydbøger.

Det holdt dog ikke så længe... Om eftermiddagen havde jeg fået så meget uro i benene og kedede mig nu så bravt at jeg simpelthen blev nødt til at komme ud af døren.

Jeg havde sat ny PR på 5K distancen aftenen før, så jeg ville bestemt ikke ud og presse mig selv igen.




Til sådan en tur valgte jeg at løbe i mine mængde sko, Saucony Kinvara 3 skoen, jeg skal til at have løbet meget mere i den sko, så den er parat til Mors 100 Miles i September.

Saucony Kinvara 3 på fødderne og mine custom Nike Shorts med hjemmelavet slids i siden. Er lang tid siden jeg har rokket Nike shorts på en løbetur.

Jeg har i længere tid døjet med ømhed i lysken og det betyder at jeg den første kilometer, i hvert fald, ikke har synderlig meget fart på, jeg skal lige have varmet ledene op, så at sige.

Første stop på turen var ved Louis Nielsen i Næstved bymidte. Jeg havde nogle briller der skulle rettes til så de ikke glider af næsen hele tiden.



Derfra gik turen videre mod skoven.
Jeg havde ikke rigtig nogen planer mht distance og tempo, det skulle bare være let og hyggeligt uden alt for meget sved på panden.

Løb med kameraet i hånden mens jeg fumlede med taskestroppen og fik ved et uheld taget dette billede, skævt, men cool.

Lyskrydset gav mig lige en mulighed for at få mig selv i centrum igen :-)

Herlufsholmskoven har jeg taget rigtig mange ture i.

Man kan se Susåen til højre mellem træerne.

Jeg startede med at løbe ruten som i Næstved bare er kendt som "rundt om åen", en tur på ca. 4,5K som barn med min far.

Vi parkerede ved HG Idrætscenter, lånte et omklædningsrum og så løb vi ellers rundt, ca. en til to gange om ugen.

Det var tider jeg husker med glæde, en time med min far helt alene i skoven.

Ingen grund til at have vand med, der er vandpost på turen

Dejlig rent og koldt :-)

Herlufsholm Kostskole til venstre og Susåen til højre


Bakken op til Herlufsholm Alle.

Turen rundt om åen fører mig forbi HG Idrætscenter, et sted jeg været en del af siden jeg var 4 år gammel. Jeg har i den tid, været spiller, træner, formand og bestyrelsesmedlem.

HG Atletik og Motion træner unge talenter her i ferien

Det er efterhånden blevet til en del ture for mig rundt om bane #1


Efter endnu en lille vandpause i HG gik turen hjemad, men jeg havde lige et sidste stop på  turen.

MAO madjuice og frikadeller... sikke en kombination :-)

Uden mad og drikke duer helten ikke.


Løb er ikke kun træning, det er også hygge og frihed og en chance for at få handlet lidt ind :-)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar